Friday, April 29, 2011

menunggu kamu

Menunggu kamu.

Bismillah.

Kadang-kadang terlalu mengharap kepada suatu pengharapan yang hati kita kata pasti.

Dalam dakwah, memang kena husnuzon kan?

Dua buah hati.

yang satu membalas kata2, membuka hati sang daie. Namun kata2 agak tidak selari, membuat daie menunggu-nunggu saat bayang-bayang buah hati muncul di pintu hati.

yang dua senyap dan sunyi....tiada khabar yang jelas. tak keruan menjadikan sang daie bagai pungguk rindukan bulan.

Ada yang ketiga, buah hati yang semakin bosan dalam hidupnya yang tersendiri. Namun sang daie masih terus menanti, menunggu peluang ilahi saat hati suatu hari nanti bertaut dalam sebuah bulatan yang dinanti-nanti.

Memang dakwah kita meletakkan ujian sebagai kemestian. Berhelai kertas, bermuka surat sms, berpuluhan panggilan rindu. tiada jawapan.

Fir’aun bertanya: "Siapa Tuhan semesta alam itu?". Musa menjawab: "Tuhan Pencipta langit dan bumi dan apa-apa yang di antara keduanya. (Itulah Tuhanmu), jika kamu sekalian (orang-orang) mempercayai-Nya".

[As-Syuara:23-24]

Ya Allah, memang begini dakwah yang suci. Mahu sahaja aku mengkhabari mereka indahnya islam. Mereka buah hati. Melihat mereka, menghiburkan hati. Sama-sama aku mahu membina iman dan taqwaku bersama mereka. Jadi insan yang bertaqwa idaman kami.

Saat ini, yang pertama sudah ada di sisi. Hati sayu. Biarpun masa telah dia lewati. Perlukan masa katanya.

Buah hati...ambillah sebanyak mana masa yang kamu mahu. Ianya bukan milikku tapi Tuhan aku dan kamu.

Buah hati...kerana islam, aku sayang kamu.

Moga rabithah hati akan memayungi hati kami.

Aku sayang kamu kerana cinta yang Dia kurniakan padaku.

Allah, jadikanlah kami jundimu dalam perjuangan ini.


Doa kita terus tsabat?

Luv u.

Biiznillah

Daie Kecil

Friday, April 22, 2011

Destinasi Cinta by Mestica

Menyingkap tirai hati
Mengintai keampunan
Di halaman subur rahmat-Mu, Tuhan
Tiap jejak nan bertapak
Debu kejahilan
Akan ku jirus dengan madu keimanan

Tak ternilai airmata dengan permata
Yang bisa memadamkan api neraka
Andai benar mengalir dari nasuha nurani
Tak kan berpaling pada palsu duniawi

Destinasi cinta yang ku cari
Sebenarnya terlalu hampir
Hanya kabur kerana dosa di dalam hati
Telah ku redah daerah cinta
Yang lahir dari wadah yang alpa
Tiada tenang ku temui
Hanya kecewa menyelubungi

C/O
Ku gelintar segenap maya
Dambakan sebutir hakikat
Untuk ku semai menjadi sepohon makrifat
Moga dapat ku berteduh di rendang kasih-Mu

Namun ranjaunya tidak akan sunyi
Selagi denyut nadi belum berhenti
Durjana syaitan kan cuba menodai
Segumpal darah bernama hati
(Destinasi cinta Ilahi)

Lestarikan wadi kalbuku, oh Tuhanku
Leraikan aku dari pautan nafsu
Biarpun sukar bagiku melamar redha-Mu
Namun masihku mengharap ampunan-Mu
Wahai Tuhanku? Ya Allah?

Wednesday, April 20, 2011

Harga sebuah muwosafat

Bismillah.

Bait kata-kata yang ini memang selalu aku perhati dan dengari,

secara individu...daurah-daurah..blog-blog...mesej dari teman-teman
mahupun halaqah

"syurga itu mahal"

huhu
tertumpu hati seorang da'ie pada kisah yang berlaku dalam hidupnya.

scene 1:
"Lagi sepuluh minit daurah nak start, takde bus dah kowt. Kalau ada pun kita mesti sampai lambat. At least lambat 10minit. Malulah...Nanti kena denda. Ala, takde beza sangat pun harga. Jomlah naik teksi je"

scene 2:
"Nak pegi ke tak. nak pegi ke tak. Urmmm, kalau pegi abislah duit aku. Nak beli tiket balik Malaysia lagi... takley takley. Balik summer pun penting kowt untuk dakwah kat Malaysia!"

scene 3:
"Weyh, aku nak pegi city nak beli stokin ngan inner. Tak sempat kowt nak basuh, dah bergunung-ganang baju. Tak sempat weyh, sibuk... mana ada masa."

scene 4:
"Boleh ana minta tolong enti...Ana ada banyak lagi tak baca..dah nak exam dah. Banyak sangat..enti tolong masakkan and basuhkan baju ana? Jzkk sangat.. uhibbuki fillah!"

scene 5:
tak perlu dah kowt

Bait-bait "syurga itu mahal" memang mampu menjadikan kita berlumba-lumba nak melengkapkan diri dengan 10muwosafat tarbiyah.
Namun, dalam kebiasaan bait tersebut mungkin terlalu idealistik bagi diri kita untuk melaksanakannya. Nampak macam senang, macam susah pun ada. Tapi tak mustahilkan?
Daie busy? Mesti ramai yang geleng kepala.
Busy tu tak patut wujud pun dalam riwayat seorang daie.
Bukan busy tu...maknanya, tak mahir menyusun urusan dan menepati masa.
Sehinggakan kita tak terurus, lewat, gagal menyempurnakan tugasan, menangguh-nangguh,
sedangkan yang kita perjuangkan adalah sesuatu yang hebat dan syumul.

Teringat pesan seorang sister ni. "Ha! dah tu? Kita nih nak cari redha sape? Allah kan?? Dah tuh, sebab kena awal bukanlah untuk elak didenda mak usrah atau malu kat sisters atau ustaz kat daurah tu! Takut Allah....sayangku! Tak nak infaq tenaga, jiwa dan harta di masa-masa yang kecemasan tu, tak payah lah nak berangan nak pegi Palestin yang xde kat depan mata...30minit pun dah tak sanggup, syurga apa lagi!"

Baaaaaaaaaaaaaaaaaannnngggggggg!

Gosok-gosok dahi, tanyalah hati!

p/s: ihsan ihsan ihsan...chaiyuk wahai hati!

thabat

2:214

AlBaqarah:[214]
Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada Agama Allah).


Imam asy-Syahid sendiri pernah menjelaskan kepada kita bahawa kita pasti akan berhadapan dengan pelbagai musuh sama ada daripada dalam masyarakat mahupun daripada kerajaan. Kita akan terdedah kepada tindakan disiasat, ditahan, dipenjara dan diseksa. Apabila kita berhadapan dengan segala tindakan tersebut, barulah kita berada di atas jalan pendokong dakwah. Beliau berkata: “Kemungkinan ujian ini akan memakan masa yang amat lama jadi apakah kamu masih mahu untuk menjadi penolong Allah?”

Dakwah di Alaf Baru, Asy-Syeikh Mustafa Masyhur

Sunday, April 17, 2011

Haya'

Mana hilangnya malunya wanita,
yaghdud na min' absoorihinna,
perintah Allah untuk wanita-wanita beriman, tidak dihiraukan, dibiarkan berterbangan bak debu-debu halus,
padahal ia suci lagi tinggi daripada Illahi,
mudahnya kita menolak perintah Allah
Tidakkah dia sedar bisikan syaitan laknatullah ketika dia bersama lelaki ajnabi itu,
tidakkah dia sedar setiap pandangan haramnya disertakan dengan panahan Iblis durjana
....La taqrabuzzina...
Jangan, adinda dan kekandaku mndekatinya..
Zina itu mulanya pada mata kemudian pada hati dan akhirnya membawa kepada anggota yang akur pada hati yang sebu,

oh wanita suci, tidakkah kalian ingin bidadari syurga cemburu pada kalian,
Tidakkah mahu menjadi wanita solehah sebaik-baik perhiasan dunia?
Jangan cemari hati kalian dengan cinta yang tidak suci,
Raihlah cinta tertinggi Allah dan Rasul
sebelum nikmat cinta makhluk,

Jangan sampai Allah hijab,
Menghijab nikmatnya bercinta dengan Pencipta,
Adakah nilai yang lebih tinggi berCinta dengan si Dia?
apatah lagi bertemu dgn WajahNya yang Maha Agung nan indah di Syurga nanti,

Jika dikau tahu betapa Allah cemburu pada cintamu pada makhluk melebihi cinta pdNya...

Takkan dikau sanggup bebuat begitu, takkan sampai hatimu...

Malaikat tidak pernah jemu bertasbih mensucikan Allah, siang dan malam tanpa henti...

Kerana mereka sedar hakikat betapa Maha Agung dan Maka Hebatnya Allah itu,

Mungkin aku juga di kalangan yang tidak sedar,
belum pernah sujud pada Allah dengan sujud penuh rasa kehambaan,

Patuh dan taat dengan mutlak, sedangkan langit & bumi berserah diri kepada Allah dengan rela,

Jangan jatuhkan diri ini ke lembah lumpur lagi hina, kerana pada hakikatnya di sisi Dia,

Kita diciptakan dengan darjat yang tinggi,

Daripada Ruh tiupan Illahi,

Maka, mengapa sampai durhaka pada Tuhan Yang Maha Pengasih?


Inspired by

An Nur 24

Isra’ 32

At Taubah 24

Asy- Syura 5

Fussilat 11

Al Hijr 29

Infiitar 6

Saturday, April 16, 2011

Totalitas


Assalamualaikum wrbkt,

bismillahirrohmanirrohim

Bukanlah sesuai utk sy berbahas tentang tajuk ini,

Just ingin berkongsi rasa kerna ini vital dalam kehidupan duat,

Yakni totalitas hanya kepada Allah,

Once dah melepaskan everything pada Allah,

Nothing is Imposibble,

Only Duat do Imposibble stuff cause they believe that it is NOT them, who do all the things they do

But Allah, the Mighty Allah that gave them the Strength to do so, give them Taufeeq & inspiration to do so,

And you did not kill them, but it was Allah who killed them. And you threw not, [O Muhammad], when you threw, but it was Allah who threw that He might test the believers with a good test. Indeed, Allah is Hearing and Knowing. Anfal: 17

So, it has NEVER been you. Please, adinda & kekandaku duat sekalian, please get this straight, hanya Allah yg beri segala Kekuatan , Kelebihan, Ide-ide kreatif, hatta sekecil-kecil perkara, jangan depend on sesiapa atau apapun. Seluruh pergantungan Hanya kepada Allah.

Jangan bergantung kepada Usrah, Daurah, murabbi yg qowwiy, pengisian yg menghentam atau apa apa shj wasilah dakwah utk mGerakkan kita!

Itu hanyalah objek asbab, utk kita mdpt hidayah & cahayaNya. Kerna jika dari awal, itulah mindset kita atau rijalud dakwah yg terdahulu, maka apalah nasib Mus’ab b Umayr?

Bukankah dia hnya bgantung kpd Allah Azzawajalla?

Rasalah penyesalan jika jaulah itu yg meniupkan himmah kite, pengisian itu yg mggerakkan kite, & waqi’ itulah yang menyemarakkan semangat dakwah kita, kerna ini belum lagi Totalitas Allah SWT.

Pernah terfikir rakyat Palestine?

Adakah smua itu mgerakkan mereka?

Kita yaqin di mana sahaja kita dicampak itulah tempat terbaik, yang Allah ingin tarbiyah kita.

Jangan hanyut dek waqi’, layu dek pengisian2, silibus2 atau materi2 tarbiyah yg diberi,

KITAlah yang harus Bangkit,

Bangkit dari kehinaan, kelemahan kita dalam mpertahankan Deen.

Himmah, obsessi itu harus dari ‘dalam’

Dibina & disemai dari bawah

Dengan Kalam Allah yg suci menjirus hati yg legap & keras

Dicucuri dgn sirah ArRasul & kisah sahabat yang sentiasa memotivasi & digilai!

Membuahkan rindu kepada syurgaNya, melihat wajahNya, & dambakn syahidnya

bukanlah dibina semata-mata dgn menghadiri penuh majlis-majlis KITA,

tetapi dgn hati yg sentiasa Jihad, suci, tekad & penuh Cinta,

bukankah Cinta yang selalu buat kita tidak tentu hala,

setiap detik hanya pada Dia,

takut Dia tidak hiraukan kita,

takut Dia tapis kita,

takut azab Dia,

O Allah, kembalikan totalitasku hanya padaMu,

Bukan pada manusia,bukan makhluk, bukan sesuatu yang diCipta,

tetapi Hanya kepada PenCipta yang Maha Agung...

O Allah, bukalah hijab yang selama ini membelengguku kerna dosa- dosaku,

aku lemas,

O Allah, bantu aku, bantu kami, tiada Siapa lagi perGantungan selain Kau, O Rabbku

Benarkan aku utk berjihad di jalan suciMu ini,

untukMu jiwa-jiwa kami,

hamba

Thursday, April 14, 2011

untuk lapan

dulu lapan...

sekarang enam.

buat satu. di mana pun kamu berada.. teruslah berjuang!

buat dua. jauh di mata. tapi lekat di hati. bertahanlah..

satu dan dua. enam sayang antum. enam rindu antum.
dan lapan sentiasa bersama dalam doa rabithah.

masa yang berbaki ini. mari all out. untuk Allah.
moga Allah jernihkan hati kita. agar mampu mengalir menderu bersama dakwah.
Allah tumuhat kita.
Rabbaniy hadaf kita.

Aseef buat tujuh kakak.
adik bongsu masih belajar.
adik bongsu sedia diberikan tunjuk ajar.

semoga lapan tetap dalam jalan ini sampai syurga.
jalan Rasul dan para pencinta kebenaran.
bersihkan niat, lapangkan dada dan fikiran.

syahid sama2 ye lapan?
Doakan semua.

Biiznillah
daie kecil a.k.a adik bongsu

Sunday, April 10, 2011

dua hatiku

Bismillah.

Entry kali ni dalam dada yang sangat sesak.
dalam air mata yang mudah meluncur ke pipi.
seakan-akan aku mahu menarik ia masuk ke mata semula.
tapi ia terus mengalir lagi.

Allah..
aku begitu cintakan mereka.
air mataku terus menitis.
permata hati yang seakan-akan makin jauh
jari mereka yang dulu dapat ku genggam erat

seakan-akan makin lemah kekemasan genggamannya.
dua cinta yang ku temukan dalam jalan ini.
aku mahu mereka tahu, aku mahu bersama mereka
meredah kefana'an dan fatamorgana dunia.
aku mahu berjalan bersama mereka
meniti kasih
mengasuh hati
mendidik jiwa
dengan redha Mu.

Aku mahu berada di bawah payung cintaMu
bersama mereka.

Kurasakan takut ya Allah
sekiranya dosa yang ku lakukan
menghijabkan mereka dari hidayahMu
membentengkan mereka dari melihat cahayaMu
mengheret mereka makin jauh dari keindahan cintaMu
melegapkan sinaran yang terlalu berkilau dengan namaMu

takut ya Allah.
dakwah ini menuntut jiwaku untuk menangis lagi
ianya terlalu suci
untuk dicemari jiwa yang penuh noda ini

jalan ini terlalu lurus dan patuh
sangat bersih dan harum
untuk dilalui du'at sepertiku
tapak kaki ini tidak pantas untuk melangkah
kerana kotorannya.

tika saat ini.
biarpun dalam ketakutan yang membenak di dasar hati.
Aku masih berharap.
dan terus sabar menunggu
rahmatMu ada buatku dan mereka.
kami semua.

Ya Allah.
Tunjukkanlah kami huda
Pancarkanlah cahayaMu yang terang-benderang
ke tiap hati-hati kami.
tundukkanlah kami dengan fitrah sebenar
yang kami janji dan saksikan saat pertemuan kita
suatu tika dulu.
Ampunkanlah kami...kurniakanlah maghfirahMu buat kami.
Selamatkan kami.
Pimpinlah kami dan mereka.

Kembalikanlah kami kepada islam.
Kobarkanlah kami dengan dakwah.
Jadikanlah kami penolong agamamu.
dalam pendakian redhaMu

Allah dan Rasul
para pencinta kebenaran
yang syahid dan beriman.
kami sayang dan merindui Dia dan kamu.
doaku sentiasa untuk Dia, mereka dan kamu.

Ya Allah,
cintailah kami
dan ajarilah kami mencintaiMu

Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami mendengar [seruan] yang menyeru kepada iman [yaitu]: "Berimanlah kamu kepada Tuhanmu", maka kamipun beriman. Ya Tuhan kami ampunilah bagi kami dosa-dosa kami dan hapuskanlah dari kami kesalahan-kesalahan kami, dan wafatkanlah kami beserta orang-orang yang berbakti. (193) Ya Tuhan kami, berilah kami apa yang telah Engkau janjikan kepada kami dengan perantaraan rasul-rasul Engkau. Dan janganlah Engkau hinakan kami di hari kiamat. Sesungguhnya Engkau tidak menyalahi janji." (194) [al-Imran]

Biiznillah.
Daie kecil



video
p/s: duhai dua hati,
aku tahu Allah sentiasa bersama kamu. jalan ini masih panjang. i luv u two... T.T

Saturday, April 9, 2011

firm faith

Bismillah.

Malu dengan diri berbicara kisah-kisah mereka yang terdahulu.
Dua kisah yang berbeza namun hikmahnya begitu suci.
Besar terlalu menjulang dan terasing perjuangan mereka.
Terlalu asing dari kebatilan.

Mujahidah islam Zainab al-Ghazali.
nama yang kita pandang enteng dalam dunia moden ini.
tapi pasti perjuangannya menjadi sebutan para penduduk langit.
memuji, dan insyaAllah kita para du'at sendiri merasa tertusuk dengan perjuangannya.
merasa sakit dengan penderitaannya.

Saat-saat setiausahanya datang dengan susah payahnya
semata-mata untuk mengkhabarkan perjuangannya

..."kita telah di'ban'"...
dan jawapan pertama yang terkeluar dari dasar hatinya,

"Alhamdu Lillah, but the government has no right to do this, we are an Islamic group"

Subhanallah. Betapa indahnya perjuangan
berdiri dalam barisan panji Lailahaillallah
Bila tiada hubungan dengan kebatilan.
Hanya perlu redha Allah.
Takutkan murka Allah
Begitu megah dia berdiri.
Izzah dengan islam
Izzah dengan dakwah ini.

..."Da'wah represents neither money nor belongings which can be confiscated by a secular state whose members are fighting Allah, His Messenger and the Muslim Ummah.
Let the state confiscate our money and belongings, but it cannot confiscate our faith. Our message is one of da'wah and of people who perform this da'wah.
We stand under the umbrella of 'there is no god but Allah and Muhammad is His Messenger'"....
[Return of the Pharaoh]

Kisah kedua..

terlalu immortal.
kisah yang Allah titipkan kepada Rasulullah
dan kita

"Kami ceritakan kisah mereka kepadamu [Muhammad] dengan sebenarnya. Sesungguhnya mereka itu adalah pemuda-pemuda yang beriman kepada Tuhan mereka dan Kami tambahkan kepada mereka petunjuk; (13) dan Kami telah meneguhkan hati mereka di waktu mereka berdiri lalu mereka berkata: "Tuhan kami adalah Tuhan langit dan bumi; kami sekali-kali tidak menyeru Tuhan selain Dia, sesungguhnya kami kalau demikian telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran". (14)
[Kahfi]

Tujuh orang pemuda
ditentang oleh pemerintahan yang zalim
tetapi
iman mereka teguh.

"Firm faith"
itulah titik persamaan mereka,
zaman berzaman
yang menggerakkan mereka untuk terus
dan terus
menegakkan kebenaran.

biarpun ditentang,
dipenjarakan,
dihalau.

dakwah mereka dakwah al-Haq
seruan mereka seruan Lailahaillallah.
Keyakinan mereka
meluaplan kebenaran demi kebenaran.
dari hati yang mahu mempertahankan islam.
Firm faith --> hanya itu yang mereka pertahankan
sangat teguh.

perjuangan mereka dan kita.
sama.

Duhai hati.
teruslah yakin.
Allah akan memberikan Nur pada pejuangNya.
bekerjalah dengan kebenaran ini.
Hanya Quran dan Sunnah
titik.
kerana kebenaran ini sahaja yang berkekalan.

sampai kita boleh senyum kat Allah
dan Allah senyum kat kita balik.

Ya Allah, plzzzz. tetap dan teguhkan hati kami? redhaMu pengubat rindu.

Biiznillah
daie kecil


dengan nikmat Tuhanmu

bismillah.

"Katakanlah Muhammad," Jika kamu mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mencintaimu dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun dan Maha |Penyayang. 03:31

dengan nikmat Tuhanmu
bersyukurlah.
dengan nikmat Tuhanmu
dengarlah.
dengan nikmat Tuhanmu
berlapang dadalah.
dengan nikmat Tuhanmu.
bergeraklah dan teruslah bergerak.
dengan nikmat Tuhanmu
bangkit!!!! andai kau jatuh
dengan nikmat Tuhanmu
bertaubatlah!!! andai kau lalai
dengan nikmat Tuhanmu
not tell them what to do
but guide them...
dengan nikmat Tuhanmu
berhikmahlah
dengan nikmat Tuhanmu
peliharalah emosimu
dengan nikmat Tuhanmu
kembalilah kepadaNya
dalam apa jua perkara.
dengan nikmat Tuhanmu
kau mencintai Allah...dan aku pun..
dengan nikmat Tuhanmu
akan ku hargai setiap saat ini agar ia jadi saksi mujahadah ku dengan Dia.
aku rinduuu...pertemuan bersamaMu dengan dia, mereka dan ikhwah dan akhawat.
redhai kami ya Allah...

Tuesday, April 5, 2011

jaga

Bismillah.

selalu kita mencari-cari tarbiyah.
dan dalam pencarian itu seolah-olah kita memaksa diri memakai kanta cekung.
maksudnya memakai cermin mata rabun jauh..

seronok melihat dengan terang dan menguruskan hal2 dakwah yang nun jauh
meng'cater' apa yg ada di luar sana.

hingga lupa rupanya hati memerlukan kanta cembung.
kerna telah rabun dekat. astaghfirullah

daie.
jaga hati
hubungan dengan Allah kena dekat
macam rapatnyerr atom2 dalam besi paling kuat, paling tumpat.
manalah mampu syaitan nak rapuhkan

dengan hati yg tumpat dan pekat dengan Allah,
obsesi yang hebat dan dasyat
iman itulah yang mampu menggegarkan dakwah kita
taqwa itulah yang akan membulatkan tekad
maka lahirlah ihsan
dengan bunga keikhlasan

subhanallah.
ku idamkan nak jadi daie ideal.
macam Rasulullah saw
macam sahabat
kan?

jaga hati . jaga hati

“Abu Bakar mengungguli kalian bukan kerana banyaknya solat dan banyaknya puasa, tapi kerana sesuatu yang bersemayam di hatinya.” (HR at-Tirmidzi di an-Nawâdir dan al-Ghazali di Ihyâ’ Ulûmiddîn)

p/s: diri..jgn lupa sabar dan doa...minta pada Allah Maha Best! (=

Sunday, April 3, 2011

Sayang

Sayang,

Sayang tu apa yea?

Bukan setakat dgn berapa byk kita text dia,

Bg bunga pastu dia happy,

Kasi kad comel-comel,


Sayang,

Sayang tu kite nak tahu apa dalam hati dia,

penuh dgn Allah ke tak,

iman dia,

kerna kalau betul kite sayang,

kita nak ke Jannah bersama dia,

nak dia betul-betul kenal Tuhan dia,

Rasul dia,

sebabkan syahadah kita kata apa kan?

Kite xnak dia lost sorang2,

Happy gegile dgn apa yg dia buat,

Rasa cm dah puas dah, selesa je,

But deep down we know dat dia x’happy’ sebenarnya

Happy in a sense yang dia sudah kenal & nak jadi hamba,

puas dgn hakikat penciptaan diri,


Sayang,

kite nak dia menangis,

sbb dia dah dapat kebenaran,

Ku impikan hari itu,

Hari dia jatuh cinta dgn Dia...