Friday, March 23, 2012

Ceritera kakak II

Bismillah
Semalam tengok kakak...dia nangis lagi..
tak tahu kenapa..
pastu nampak dia mengaji..mashaAllah
semoga Allah kurnia kekuatan buat dia..

Esoknya, kakak bangun awal sebab tidur awal semalam..adik-adik mungkin tidur lambat sebab semua pun macam susah nak bangkit subuh. Subuh awal-lah katakan. mencabar juga la nak bangun. Alhamdulillah dengan kurma dua biji, kakak sahur. kena juga puasa sebab nak ganti puasa. kakak kejut adik. ada yang bangun dan ada yang macam nak bangun rupanya adik tak bangun. patut la adik nampak badmood eh...adik bangun subuh lambat.

kesian adik.
kakak tak kejut adik betul-betul. adik pun nampak sangat stress dan takde mood. takut kakak nak cakap dengan adik. adik pulak macam nak melarikan diri je dari kakak. kakak pergi sekolah..sebenarnya kakak lemah sangat hari tue. rasa nak menangis je sepanjang hari. dalam kelas pun kakak tak mampu nak fokus. rasa susah sangat. kakak banyak doa kat Allah minta kekuatan. kakak memang decide nak gi tidur U** malam tue. tapi kakak tak sanggup nak tinggalkan rumah.

baru kakak dapat tahu adik pun menangis semalam. kakak rasa bersalah sangat sebab tak support adik. kakak banyak fikir benda lain, kakak betul-betul ingat adik ok dengan semua ini. sebab adik kakak sangat positif...adik kakak sangat matang. tapi hari ini adik betul-betul lain. kakak rindu sangat adik yang selalu ceria dan comel walaupun comel adik pelik. hehehehe

adik. kakak minta maaf sebab tak support adik. knowing that u are weak..alhamdulillah Allah bagi kakak kekuatan untuk terus bangkit. Allah takkan biarkan kita lemah adik, melainkan kalau kita yang nak. Adik, kakak nak bersama adik. walaupun adiklah adik kakak yang paling kurang kakak peluk. tapi kakak sayang adik. banyak kakak belajar dari adik. adik, dont ever give up.
sebab every hardship yang Allah letakkan kepada adik..kakak sangat yakin..Allah nak kuatkan adik.

adik.
adik tahu tak...kakak selalu bayangkan adik final year.
adik mesti jadi kakak yang paling best dan mampu kuatkan adik-adik lain nanti.
kakak nampak kekuatan dalam diri adik.
dan kakak pun rasa kuat bila bersama adik.

adik...dont ever give up!
dont be sad...sebab kakak rasa..adiklah yang paling dekat dengan Allah...
adik...jom kita kuat sama-sama!

hadiah untuk adik
"...Kerana Tuhan kamu semua ialah Tuhan Yang Maha Esa, maka hendaklah kamu tunduk taat kepadaNya dan sampaikanlah berita gembira (wahai Muhammad) kepada orang-orang yang tunduk taat;

Iaitu orang-orang yang apabila disebut nama Allah, gerun gementarlah hati mereka dan orang-orang yang sabar (cekal hati) terhadap kesusahan yang menimpa mereka dan orang-orang yang mendirikan sembahyang, serta orang-orang yang mendermakan sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepadanya."

22:34-35


1 comment:

  1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    ReplyDelete