Monday, April 23, 2012

setiap hari

bismillah
sunyi sepi je blog ni kan?
tinggal saya sorang je yang masih setia menulis. huhuhu jangan salah anggap pula..inshaAllah yang lain busy bt dakwah..hehehe

setiap hari Allah akan tarbiyah kita dengan pelbagai macam kan? ^_^
tapi hari ini terasa sangat-sangat takut di hati..
sebab terasa sebuah kekuatan yang saya tahu
bukanlah datang dari saya.

setiap hari saya akan gagahkan diri ke kelas
gagahkan diri lagi untuk mendengar lecture
dan gagahkan diri untuk tidak tidur dalam bas dengan membaca mathurat atau AQ.

tetapi hakikatnya kegagahan saya itu bukanlah datang dari saya.
semuanya datang dari Allah.
sungguh terasa hari ini kekuatan itu datang dari Allah..
T_______T

tapi bukanlah bermakna hari ini saya kuat esok saya akan kuat lagi..
boleh jadi saya lah orang yang paling lemah ke-esokannya
hakikatnya..Allah yang tempat saya bergantung setiap hari.
terasa nikmat sangat bila melihat awan di luar sana..
feels like Allah sedang peluk kita..

rasa nak menangis...
sebab Allah is there...
:"( saya sayang Allah..

(monolog sendirian:
terus kuat kay..
kita mujahadah sampai iman kita jadi saksi pertemuan kita kat syurga. )


Allah..saya rindu ukhuwah itu :(
pleaseee...met us all in jannah. inshaAllah



 

No comments:

Post a Comment