Friday, February 26, 2010

Refleksi

Hadis Rasullulah

"Ada seorang lelaki pada hari qiamat kelak ia digiring ke neraka dan dicampakkan ke dalamnya. Isi perutnya terburai keluar dan ia berpusing-pusing melingkarinya sebagaimana berpusingnya keldai mengelilingi kincir air, berkumpullah penghuni-penghuni neraka melihat lelaki tersebut lalu mereka berkata "Wahai si fulan tidakkah engkau dahulunya menyuruh orang melakukan yang maaruf dan melarang yang mungkar?" Lelaki itu berkata: "Ya, memang benar, aku dahulunya menyuruh orang melakukan yang maaruf tetapi aku sendiri tidak melaksanakannya. Aku melarang kemungkaran, sedangkan aku melakukannya"

Hadis ini menampar saya.

"Allah kekuatan saya..."

2 comments:

  1. astarfirullah..astarfirullah..astarfirullahh..ya Allah, ampuni kami ya Allah..

    ReplyDelete
  2. wau...terzas.....semoga "zas" ni sentiasa ade dalam hati...

    ReplyDelete