Saturday, November 20, 2010

Qudwah

Bismillah

Kerana manusia ini tidak sempurnalah, perlunya bertebaran di muka bumi, mencari apa-apa shj yg boleh menyuntik semangat yang mudah turun ini kembali menggelegak naik.

[Jumu'ah:10]

Banyak yg dipelajari sepanjang di Poland, even masih baru tumbuh dah sedikit golongan yg bermujahadah menegakkan yg haq ini, masih mampu memberi katheerah, lintasan hati dan fikiran ini utk terus mengejar redha Allah s.w.t.

Mereka ini kulihat sangat menjaga hubungan di antara mereka, sesama daie. Apa-apa urusan dakwah, yang diutamakan adalah plaster simen antara satu bata dengan satu bata yg lain. Itu sangat mengagumkan kerana itulah yg selalu diabaikan oleh daie-daie bila mereka sibuk dengan mad'u-mad'u luar mereka hari demi hari, masa berdetik lalunya masa.

Medan RI bukanlah boleh dianggap remeh. Medan utk fastabikhul khairat sesama daie. Medan support, medan rawatan, medan bidadari, etc...

Medan di dalam medan. Itulah daie yg tulen. Tika org lain sibuk melihat dan mencari-cari masa rehat, daie tulen ini mencari-cari medan lain yg boleh dia terjun. Tak kisah mana-mana medan, susah atau senang, kecil atau membungil luasnya... apa yg jelas dan bersinar di hatinya adalah semangat mengejar apa yang Allah inginkan drpd hambaNya, bukan apa yg diminta org, atau apa yg dikehendakinya.

Kita? Apa cermin mata kita daie-daie moden zaman sekarang, medan atau kerehatan?

Daie perlu menggilap cermin mata,
Saadiah

No comments:

Post a Comment